Διάσημα λογότυπα — Αναγνώριση και ιστορία
Κάθε εταιρεία που σέβεται τον εαυτό της, αποκτά το δικό της λογότυπο. Κάποια από αυτά τα λογότυπα είναι τόσο αναγνωρίσιμα, που καμιά φορά αναρωτιόμαστε αν η εταιρεία έκανε διάσημο το λογότυπό της ή αν τελικά συνέβη το αντίθετο.
Το μόνο σίγουρο είναι, πως, αν έχεις ένα λογότυπο που όταν το βλέπει ο κόσμος ξέρει ποιο brand αντιπροσωπεύεις, σίγουρα έχεις κάνει καλή δουλειά κι έχεις κατακτήσει ένα μεγάλο μέρος του μάρκετινγκ. Κι εσύ, σίγουρα αναγνωρίζεις το λογότυπο της Apple, της BWM, της Amazon. Ξέρεις όμως πραγματικά τι σημαίνουν; Μήπως κρύβουν κάτι πίσω από τα γραφιστικά τους; Γιατί η Amazon έχει ένα βέλος στο logo της; Γιατί το μήλο της Apple είναι δαγκωμένο και τι κρύβεται στο λογότυπο της Fedex; Ας δούμε παρέα, 10 διάσημα logo και τη σημασία τους.
AMAZON
Ακόμα κι αν δεν έχεις ψωνίσει ποτέ από την Amazon -πράγμα πολύ δύσκολο- σίγουρα αναγνωρίζεις το λογότυπό της και θυμάσαι ότι το βέλος κάτω από τα γράμματα είναι κίτρινο. Έχεις όμως ποτέ αναρωτηθεί τι σημαίνει αυτό το βέλος και γιατί βρίσκεται εκεί; Eίναι ένα χαμόγελο κι αντιπροσωπεύει το χαμόγελο των πελατών της εταιρείας. Είναι όμως κι αυτό που σου δείχνει πως στο e-shop της θα βρεις πράγματα από το A έως το Z. Θα βρεις δηλαδή ό,τι κι αν θελήσεις.
VAIO
Ίσως, να μην έχεις αγοράσει ποτέ σου έναν υπολογιστή VAIO, όμως αναγνωρίζεις εύκολα το λογότυπο της εταιρείας κι ας μην το διαβάζεις με τη σωστή προφορά. Ένα από τα πιο έξυπνα λογότυπα, αντιπροσωπεύει τις αναλογικές και ψηφιακές τεχνολογίες. Το VA αντιπροσωπεύει το αναλογικό κύμα και το IO είναι η αριθμοί 1 (ένα) και 0 (μηδέν) από τον δυαδικό κώδικα του ψηφιακού συστήματος.
MUSEUM OF LONDON
Ένα από τα πιο ενδιαφέρονται κι έξυπνα λογότυπα είναι αυτό του λονδρέζικου μουσείου. Ίσως σας φαίνεται ότι, κάποιος πέταξε απλά χρώματα το ένα πάνω στο άλλο, χωρίς κάποια συνοχή ή κάποια λογική. Όμως στην πραγματικότητα το λογότυπο αντιπροσωπεύει την γεωγραφία του Λονδίνου και κάθε χρώμα δείχνει το πώς αυτή έχει αλλάξει με τα χρόνια. Το λογότυπο αυτό, είναι το λονδρέζικο παρελθόν και παρόν.
BMW
Δεν χρειάζεται να πούμε πολλά, όταν μιλάμε ίσως για το πιο αναγνωρίσιμο λογότυπο αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο. Ακόμα και χωρίς να γράμματα, το σχήμα κι ο συνδυασμός γαλάζιου λευκού, παραπέμπουν απευθείας στην γνωστή σε όλους μας «μπέμπα».
Το λογότυπο της BMW δίνει έμφαση στη βαυαρική ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας εξ ου και τα χρώματα, αφού είναι ίδια με αυτά της βαυαρικής σημαίας. Υπάρχει βέβαια και κάτι άλλο. Τέσσερις κύκλοι που ο ένας συνδέεται με τον άλλον. Οι κύκλοι αυτοί αντιπροσωπεύουν την ένταξη, την κοινότητα και την σύνδεση.
FEDEX
Από τα πιο αναγνωρίσιμα λογότυπα το οποίο συνήθως βλέπουμε σε μεγάλα φορτηγά και αεροπλάνα. Ναι, σίγουρα κάποιοι από εμάς έμαθαν την FedEx από την ταινία Ναυαγός με τον Τομ Χανκς. Σωστά;
Παρότι δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος για τα χρώματά του, αυτό που ίσως δεν έχετε παρατηρήσει είναι το κρυμμένο βέλος μεταξύ των γραμμάτων Ε και Χ. Το βέλος αυτό αντιπροσωπεύει την ιδέα του να πηγαίνεις μπροστά και μάλιστα γρήγορα. Πολύ γρήγορα, όπως ακριβώς κάνει κι η FedEx. Κι ας έχει άλλη άποψη ο Chuck Noland.
CARREFOUR
Αυτό το λογότυπο έχει μία από τις πιο αναγνωρίσιμες γραμματοσειρές κι αυτό ίσως γιατί είχαμε συνηθίσει για χρόνια να το βλέπουμε σε τεράστιες ταμπέλες. Το λογότυπο είναι πολύ απλό αφού ανάμεσα στα δύο βέλη που υπάρχουν δεξιά κι αριστερά, απλά σχηματίζεται το γράμμα C από την ονομασία της εταιρείας.
TOBLERONE
Η ιδιαίτερη γεύση αυτής της σοκολάτας, το ιδιαίτερο σχήμα κι η ακόμα πιο ιδιαίτερη κι αναγνωρίσιμη συσκευασία της, δεν θα μπορούσε να μη συνοδεύεται από ένα λογότυπου που όχι μόνο γνωρίζει σχεδόν όλος ο κόσμος στον πλανήτη, μα κι ένα λογότυπο που αντιπροσωπεύει κάτι ξεχωριστό.
Το βουνό λοιπόν που βλέπετε στο γραφιστικό της Toblerone είναι το βουνό Matterhorn που βρίσκεται στην Ελβετία. Και μέσα σε αυτό το βουνό, αν παρατηρήσετε προσεκτικά, θα δείτε μία όρθια αρκούδα η οποία δεν βρίσκεται εκεί καθόλου τυχαία. Η σοκολάτα έχει αυτή την ιδιαίτερη γεύση μελιού και φτιάχνεται «στην πόλη των αρκούδων», την πόλη Bern.
Apple
Μπορείς να διαβάσεις διάφορες εκδοχές για το λογότυπο της Apple, η οποία δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερα αναφορά σαν εταιρεία. Την γνωρίζουν οι πάντες κι αυτή ακριβώς είναι η δύναμή της. Τα μήλα λοιπόν, κατά γενική ομολογία, έχουν παίξει ιδιαίτερο ρόλο στην ιστορία της ανθρωπότητας. Το μήλο που έπεσε στο κεφάλι του Νεύτωνα, το μήλο που δάγκωσε η Χιονάτη -τα παραμύθια μας είναι η κουλτούρα μας- και το μήλο στο στόμα του ανθρώπου στον πίνακα του Rene Magritte.
Και όχι, δεν ξέχασα το μήλο της Εύας. Αυτή λοιπόν είναι μία από τις εκδοχές για το μήλο της Apple. Όπως η Εύα έδωσε στον Αδάμ το μήλο από το δέντρο της γνώσης, έτσι κι η Apple, μας δίνει το μήλο από το δέντρο της τεχνολογίας. Μόνο που σήμερα το μήλο δεν είναι δωρεάν κι οι «Αδάμ» θα πρέπει να διαθέτουν κάποιες χιλιάδες ευρώ.
Εκατομμύρια άνθρωποι βλέπουν καθημερινά το λογότυπο της Google, ανοίγοντας την πιο διάσημη μηχανή αναζήτησης για να λύσουν κάποια απορία ή να βρουν οτιδήποτε κι αν είναι αυτό που ψάχνουν. Και θα το βρουν, δεν υπάρχει αμφιβολία γι’ αυτό. Μπορεί η Google να έχει αλλάξει διάφορες μορφές στο γραφιστικό της ανά τα χρόνια, όμως τα χρώματα παραμένουν ακριβώς τα ίδια.
Είναι τα βασικά χρώματα, όμως το L ξεφεύγει και παρεμβάλλεται με το δευτερεύον πράσινο χρώμα. Γιατί; Γιατί η Google, πολύ απλά, δεν ακολουθεί τους κανόνες. Αυτό ακριβώς αντιπροσωπεύει το πράσινο χρώμα του λογότυπου.
WHASINGTON STATE UNIVERISTY
Αν και δεν βρισκόμαστε στην Αμερική, το συγκεκριμένο λογότυπο είναι εύκολα αναγνωρίσιμο σε όλο τον κόσμο. Έχεις όμως παρατηρήσει ποτέ, τι ακριβώς υπάρχει σε αυτό το γραφιστικό; Είναι το κεφάλι ενός κούγκαρ, αφού το κούγκαρ είναι η μασκότ του πανεπιστημίου. Και το κεφάλι του κούγκαρ, σχηματίζεται από τα αρχικά του πανεπιστημίου, WSU.
Πηγές: